Wydział Komunikacji i Transportu

Zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami na temat Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Olkuszu.

Sprawdź:


Pamiętaj, że aby skutecznie załatwić swoją sprawę w Starostwie Powiatowym w Olkuszu dokumenty musisz złożyć osobiście lub w formie elektronicznej przez dedykowaną platformę. Nie wysyłaj swoich dokumentów mailem! Zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami na temat metod dostarczania dokumentów do Starostwa Powiatowego w Olkuszu.


Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Olkuszu

Lokalizacja: 32-300 Olkusz, Al. 1000-lecia 1a, (poziom 0), pokój: 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61 


Dyrektor Wydziału

Maciej Skubis

tel.: 32 647 88 25
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Z-ca Dyrektora

Magdalena Marcińska

tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 


Pracownicy Wydziału

Referat Rejestracji Pojazdów

Joanna Walczewska

tel.: 32 643 04 62, 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków:

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie dowodów rejestracyjnych
  • wyrejestrowanie pojazdów
  • czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
  • wydawanie zaświadczeń
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przekroczenia terminu rejestracji, zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdów 

Katarzyna Sarecka

tel.: 32 643 04 62, 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków:

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie dowodów rejestracyjnych
  • wyrejestrowanie pojazdów
  • czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
  • wydawanie zaświadczeń
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przekroczenia terminu rejestracji, zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdów 

Ilona Hajduła

tel.: 32 643 04 62, 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków:

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie dowodów rejestracyjnych
  • wyrejestrowanie pojazdów
  • czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
  • wydawanie zaświadczeń

Klaudia Żerdka

tel.: 32 643 04 62, 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków:

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie dowodów rejestracyjnych
  • wyrejestrowanie pojazdów
  • czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
  • wydawanie zaświadczeń

Mariola Kania

tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków:

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie dowodów rejestracyjnych
  • wyrejestrowanie pojazdów
  • czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
  • wydawanie zaświadczeń

Justyna Knap

tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie dowodów rejestracyjnych
  • wyrejestrowanie pojazdów
  • czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
  • wydawanie zaświadczeń

Sylwia Krukowiecka

tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie dowodów rejestracyjnych
  • wyrejestrowanie pojazdów
  • czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
  • wydawanie zaświadczeń

Agata Kwiecińska

tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie dowodów rejestracyjnych
  • wyrejestrowanie pojazdów
  • czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
  • wydawanie zaświadczeń

Arleta Szymonek

tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków:

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie dowodów rejestracyjnych
  • wyrejestrowanie pojazdów
  • czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
  • wydawanie zaświadczeń

Ewelina Tracz

tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • rejestracja pojazdów
  • wyrejestrowanie pojazdów
  • czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
  • wydawanie zaświadczeń

Agnieszka Krawczyk

tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie dowodów rejestracyjnych
  • wyrejestrowanie pojazdów
  • czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
  • wydawanie zaświadczeń

Magdalena Izdebska

tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie dowodów rejestracyjnych
  • wyrejestrowanie pojazdów
  • czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
  • wydawanie zaświadczeń

Kamil Majda

tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie dowodów rejestracyjnych
  • wyrejestrowanie pojazdów
  • czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
  • wydawanie zaświadczeń

Referat Praw Jazdy

Magdalena Gęgotek-Ziarnik

tel.: 32 647 88 30 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami
  • wydawanie i wymiana praw jazdy krajowych i zagranicznych
  • wydawanie oraz wymiana kart kwalifikacji kierowcy
  • wydawanie oraz wymiana praw jazdy międzynarodowych
  • wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne
  • wydawanie profilu kandydata na kierowcę oraz profilu kierowcy zawodowego
  • wydawanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie
  • wysyłanie informacji o obowiązku poddania się badaniom lekarskim, psychologicznym, ukończenia odpowiednich kursów reedukacyjnych
  • wydawanie decyzji o skierowaniu na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji
  • wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy
  • zwrot zatrzymanego prawa jazdy po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego zatrzymanie oraz wydawanie decyzji dotyczących uchylenia decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu na wniosek organu właściwe dłużnika
  • wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami
  • wydawanie decyzji o przywróceniu uprawnień do kierowania pojazdami po ustaniu przyczyn, które spowodowały ich cofnięcie
  • przyjmowanie od kierowców zawiadomień o utarcie lub zniszczeniu dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami oraz wydawanie wtórników tych dokumentów

Aneta Wasińska

tel.: 32 647 88 30 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami
  • wydawanie i wymiana praw jazdy krajowych i zagranicznych
  • wydawanie oraz wymiana kart kwalifikacji kierowcy
  • wydawanie oraz wymiana praw jazdy międzynarodowych
  • wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne
  • wydawanie profilu kandydata na kierowcę oraz profilu kierowcy zawodowego
  • wydawanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie
  • wysyłanie informacji o obowiązku poddania się badaniom lekarskim, psychologicznym, ukończenia odpowiednich kursów reedukacyjnych
  • wydawanie decyzji o skierowaniu na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji
  • wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy
  • zwrot zatrzymanego prawa jazdy po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego zatrzymanie oraz wydawanie decyzji dotyczących uchylenia decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu na wniosek organu właściwe dłużnika
  • wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami
  • wydawanie decyzji o przywróceniu uprawnień do kierowania pojazdami po ustaniu przyczyn, które spowodowały ich cofnięcie
  • przyjmowanie od kierowców zawiadomień o utarcie lub zniszczeniu dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami oraz wydawanie wtórników tych dokumentów

Beata Budzowska

tel.: 32 647 88 30 
e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami
  • wydawanie i wymiana praw jazdy krajowych i zagranicznych
  • wydawanie oraz wymiana kart kwalifikacji kierowcy
  • wydawanie oraz wymiana praw jazdy międzynarodowych
  • wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne
  • wydawanie profilu kandydata na kierowcę oraz profilu kierowcy zawodowego
  • wydawanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie
  • wysyłanie informacji o obowiązku poddania się badaniom lekarskim, psychologicznym, ukończenia odpowiednich kursów reedukacyjnych
  • wydawanie decyzji o skierowaniu na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji
  • wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy
  • zwrot zatrzymanego prawa jazdy po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego zatrzymanie oraz wydawanie decyzji dotyczących uchylenia decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu na wniosek organu właściwe dłużnika
  • wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami
  • wydawanie decyzji o przywróceniu uprawnień do kierowania pojazdami po ustaniu przyczyn, które spowodowały ich cofnięcie
  • przyjmowanie od kierowców zawiadomień o utarcie lub zniszczeniu dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami oraz wydawanie wtórników tych dokumentów

Ryszard Kołodziejczyk

tel.: 32 647 88 30 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami
  • wydawanie i wymiana praw jazdy krajowych i zagranicznych
  • wydawanie oraz wymiana kart kwalifikacji kierowcy
  • wydawanie oraz wymiana praw jazdy międzynarodowych
  • wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne
  • wydawanie profilu kandydata na kierowcę oraz profilu kierowcy zawodowego
  • wydawanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie
  • wysyłanie informacji o obowiązku poddania się badaniom lekarskim, psychologicznym, ukończenia odpowiednich kursów reedukacyjnych
  • wydawanie decyzji o skierowaniu na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji
  • wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy
  • zwrot zatrzymanego prawa jazdy po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego zatrzymanie oraz wydawanie decyzji dotyczących uchylenia decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu na wniosek organu właściwe dłużnika
  • wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami
  • wydawanie decyzji o przywróceniu uprawnień do kierowania pojazdami po ustaniu przyczyn, które spowodowały ich cofnięcie
  • przyjmowanie od kierowców zawiadomień o utarcie lub zniszczeniu dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami oraz wydawanie wtórników tych dokumentów

Referat Transportu

Wojciech Czyż

tel.: 32 641 30 60 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • dokonywanie wpisu przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów
  • przeprowadzanie kontroli Stacji Kontroli Pojazdów oraz sprawowanie nadzoru nad przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów
  • wydawanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych pojazdów oraz ich cofanie
  • dokonywanie wpisu przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców
  • wydawanie przedsiębiorcom prowadzącym ośrodek szkolenia kierowców, poświadczenia potwierdzającego spełnienie dodatkowych wymagań w zakresie prawa jazdy kategorii A,B,C,D
  • sprawowanie nadzoru nad szkoleniem prowadzonym przez ośrodki szkolenia kierowców, w tym przeprowadzanie kontroli dokumentacji i działalności związanej ze szkoleniem
  • prowadzenie ewidencji innych podmiotów prowadzących szkolenie osób ubiegających się o uprawnienie do kierowania pojazdami
  • dokonywanie wpisu osoby do ewidencji instruktorów lub wykładowców nauki jazdy oraz ich skreślanie z ewidencji
  • prowadzenie spraw związanych z udzieleniem, odmową udzielenia, zmianą lub cofnięciem licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie: przewozu osób samochodem osobowym lub pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz pośrednictwa przy przewozie rzeczy
  • prowadzenie spraw związanych z udzieleniem, odmową udzielenia, zmianą oraz zawieszeniem lub cofnięciem zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
  • prowadzenie spraw związanych z wydaniem, odmową wydania lub zmianą zaświadczenia potwierdzającego zgłoszenie przez przedsiębiorcę prowadzenia przewozów drogowych na potrzeby własne
  • prowadzenie spraw związanych z wydaniem, odmową wydania, zmianą lub cofnięciem zezwolenia na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób
  • prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem wydawania zezwoleń na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób na liniach komunikacyjnych wykraczających poza obszar powiatu olkuskiego
  • prowadzenie spraw związanych z usuwaniem i przechowywaniem na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg przebiegających na obszarze Powiatu Olkuskiego

Wojciech Gleń

tel.: 32 641 30 60 
e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • dokonywanie wpisu przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów
  • przeprowadzanie kontroli Stacji Kontroli Pojazdów oraz sprawowanie nadzoru nad przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów
  • wydawanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych pojazdów oraz ich cofanie
  • dokonywanie wpisu przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców
  • wydawanie przedsiębiorcom prowadzącym ośrodek szkolenia kierowców, poświadczenia potwierdzającego spełnienie dodatkowych wymagań w zakresie prawa jazdy kategorii A,B,C,D
  • sprawowanie nadzoru nad szkoleniem prowadzonym przez ośrodki szkolenia kierowców, w tym przeprowadzanie kontroli dokumentacji i działalności związanej ze szkoleniem
  • prowadzenie ewidencji innych podmiotów prowadzących szkolenie osób ubiegających się o uprawnienie do kierowania pojazdami
  • dokonywanie wpisu osoby do ewidencji instruktorów lub wykładowców nauki jazdy oraz ich skreślanie z ewidencji
  • prowadzenie spraw związanych z udzieleniem, odmową udzielenia, zmianą lub cofnięciem licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie: przewozu osób samochodem osobowym lub pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz pośrednictwa przy przewozie rzeczy
  • prowadzenie spraw związanych z udzieleniem, odmową udzielenia, zmianą oraz zawieszeniem lub cofnięciem zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
  • prowadzenie spraw związanych z wydaniem, odmową wydania lub zmianą zaświadczenia potwierdzającego zgłoszenie przez przedsiębiorcę prowadzenia przewozów drogowych na potrzeby własne
  • prowadzenie spraw związanych z wydaniem, odmową wydania, zmianą lub cofnięciem zezwolenia na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób
  • prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem wydawania zezwoleń na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób na liniach komunikacyjnych wykraczających poza obszar powiatu olkuskiego
  • prowadzenie spraw związanych z usuwaniem i przechowywaniem na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg przebiegających na obszarze Powiatu Olkuskiego

Zamiejscowy Referat Rejestracji Pojazdów w Wolbromiu

Lokalizacja: 32-340 Wolbrom, ul. Łukasińskiego 6, (parter),
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 32 706 53 03


Pracownicy

Ewa Pacia

tel.: 32 706 53 03 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie dowodów rejestracyjnych
  • wyrejestrowanie pojazdów
  • czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
  • wydawanie zaświadczeń
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przekroczenia terminu rejestracji, zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdów

Magdalena Marcinowska

tel.: 32 706 53 03 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie dowodów rejestracyjnych
  • wyrejestrowanie pojazdów
  • czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
  • wydawanie zaświadczeń
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przekroczenia terminu rejestracji, zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdów

Paulina Sroka - Knap

tel.: 32 706 53 03 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie dowodów rejestracyjnych
  • wyrejestrowanie pojazdów
  • czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
  • wydawanie zaświadczeń
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przekroczenia terminu rejestracji, zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdów

Patrycja Rdest

tel.: 32 706 53 03 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie dowodów rejestracyjnych
  • wyrejestrowanie pojazdów
  • czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
  • wydawanie zaświadczeń
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przekroczenia terminu rejestracji, zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdów

Szczegółowy zakres działania Wydziału Komunikacji i Transportu


 

  1. Do zadań Referatu Rejestracji Pojazdów należy:
  • Rejestracja pojazdów na wniosek właściciela poprzez wydawanie tablic rejestracyjnych, pozwolenia czasowego, dowodu rejestracyjnego oraz decyzji o rejestracji pojazdu.
  • Czasowa rejestracja pojazdów na wniosek właściciela celem dokonania badania technicznego lub naprawy pojazdu poprzez wydanie tymczasowych tablic rejestracyjnych oraz pozwolenia czasowego.
  • Czasowa rejestracja pojazdów na wniosek właściciela celem przejazdu pojazdu z miejsca jego zakupu lub odbioru na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej poprzez wydanie tymczasowych tablic rejestracyjnych oraz pozwolenia czasowego.
  • Czasowa rejestracja pojazdów na wniosek właściciela celem wywozu pojazdu za granicę poprzez wydanie tymczasowych tablic rejestracyjnych oraz pozwolenia czasowego.
  • Przyjmowanie zawiadomień o zbyciu, nabyciu pojazdu oraz o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
  • Wyrejestrowanie pojazdu na stałe na wniosek właściciela.
  • Wyrejestrowanie pojazdu na stałe z urzędu.
  • Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu na wniosek właściciela poprzez wydanie decyzji.
  • Przywracanie do ruchu pojazdu po czasowym wycofaniu.
  • Wydawanie, w drodze decyzji, zgody na nadanie i wybicie numerów na nadwoziu, podwoziu pojazdu oraz wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej.
  • Wydawanie decyzji administracyjnej w zakresie odmowy rejestracji, umorzenia rejestracji, uchylenia decyzji o rejestracji.
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przekroczenia terminu rejestracji, zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdu.
  • Zwracanie zatrzymanych elektronicznie przez Policję dowodów rejestracyjnych (lub odpowiadających im dokumentów) po ustaniu przyczyny ich zatrzymania.
  • Wpisywanie do dowodu rejestracyjnego pojazdu rejestrowanego po raz pierwszy terminu badania technicznego.
  • Wydawanie kart pojazdu dla pojazdów sprowadzonych z zagranicy.
  • Wydawanie nalepki kontrolnej.
  • Wydawanie wtórnika dowodu rejestracyjnego.
  • Wydawanie wtórnika karty pojazdu.
  • Wydawanie wtórnika tablic rejestracyjnych.
  • Wydawanie wtórnika nalepki kontrolnej.
  • Prowadzenie spraw związanych z wpisem i skreśleniem w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji dotyczących zastawu rejestrowego.
  • Wydawanie zaświadczeń na żądanie strony z akt prowadzonych w sprawach należących do kompetencji Referatu.
  • Potwierdzanie zgodności danych na żądanie innych organów rejestrujących pojazdy oraz skreślanie tych pojazdów z ewidencji.
  • Sporządzanie sprawozdań dla Ministerstwa Cyfryzacji, Urzędu Skarbowego i Urzędów Gmin Powiatu Olkuskiego.
  • Współdziałanie z innymi organami i instytucjami (Policją, Sądem i Prokuraturą) w zakresie rejestracji pojazdów.
  1. Do zadań Referatu Praw Jazdy należy:
  • Wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami.
  • Wydawanie międzynarodowych praw jazdy.
  • Wymiana praw jazdy krajowych i międzynarodowych.
  • Wymiana zagranicznych praw jazdy.
  • Wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne.
  • Wydawanie profilu kandydata na kierowcę.
  • Przyjmowanie od kierowców zawiadomień o utracie lub zniszczeniu dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami oraz wydawanie wtórników tych dokumentów.
  • Wydawanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie i psychologiczne kierujących pojazdami.
  • Wydawanie decyzji o skierowaniu na kurs reedukacyjny w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii, w przypadku kierowania pojazdem
    w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu.
  • Wydawanie skierowań (w formie profilu kandydata na kierowcę) na kontrolny egzamin sprawdzający kwalifikacje kierowców:
  • na wniosek Komendanta Wojewódzkiego Policji w razie przekroczenia 24 punktów,
  • w razie uzasadnionych zastrzeżeń co do kwalifikacji kierowców.
  • Wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy:
  • dłużnikowi alimentacyjnemu,
  • z powodu nie przedstawienia w wymaganym terminie orzeczenia o istnieniu lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem,
  • z powodu nie przedstawienia w wymaganym terminie orzeczenia o istnieniu lub braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem,
  • z powodu nie przedstawienia w wymaganym terminie zaświadczenia o ukończeniu kursu reedukacyjnego w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii, w przypadku kierowania pojazdem w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu,
  • z powodu utraty ważności jeżeli dokument ten został przesłany przez organ kontroli ruchu drogowego,
  • z powodu przekroczenia przez kierującego pojazdem dopuszczalnej prędkości o więcej niż 50 km/h na obszarze zabudowanym,
  • z powodu przewożenia przez kierującego pojazdem silnikowym osób w liczbie przekraczającej liczbę miejsc określoną w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) lub wynikającą z konstrukcyjnego przeznaczenia pojazdu niepodlegającego rejestracji.
  • Wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami w uzasadnionych przypadkach:
  • po przedłożeniu orzeczenia lekarskiego lub psychologicznego stwierdzającego istnienie przeciwwskazań zdrowotnych lub psychologicznych do kierowania pojazdami,
  • z powodu utraty przez kierowcę kwalifikacji po uzyskaniu negatywnego wyniku egzaminu kontrolnego,
  • z powodu niepoddania się egzaminowi kontrolnemu,
  • w razie orzeczenia wyrokiem sądu zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych,
  • w razie stwierdzenia na podstawie prawomocnych rozstrzygnięć, że kierujący pojazdem silnikowym w okresie 2 lat od wydania mu po raz pierwszy prawa jazdy popełnił przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji lub trzy wykroczenia określone
    w art. 86 § 1 lub 2, art. 87 § 1, art. 92a w przypadku przekroczenia dopuszczalnej prędkości o ponad 30 km/h lub art. 98 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. – Kodeks wykroczeń.
  • Wydawanie skierowań (w formie profilu kandydata na kierowcę) na egzamin kontrolny
    w przypadku ubiegania się o:
  • przywrócenie uprawnienia do kierowania pojazdem cofniętego na okres przekraczający
    1 rok lub w związku z utratą kwalifikacji,
  • zwrot zatrzymanego prawa jazdy lub pozwolenia do kierowania tramwajem, którego osoba była pozbawiona na okres przekraczający 1 rok.
  • Wykonywanie postanowień Prokuratora dotyczących zatrzymania uprawnień do kierowania pojazdami i realizacja wyroków lub orzeczeń w tym zakresie.
  • Przyjmowanie i przechowywanie praw jazdy i pozwoleń do kierowania tramwajem w przypadku:
  • zatrzymania przez Policję,
  • wydania decyzji o zatrzymaniu uprawnień,
  • wydania decyzji o cofnięciu uprawnień.
  • Wydawanie decyzji o przywróceniu uprawnień po ustaniu przyczyn, które spowodowały ich cofnięcie.
  • Prowadzenie bazy danych osób:
  • posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami,
  • bez uprawnień,
  • posiadających zatrzymane lub cofnięte uprawnienia do kierowania pojazdami.
  • Przygotowywanie i wysyłanie żądań akt ewidencyjnych kierowców do innych urzędów.
  • Przygotowywanie i wysyłanie akt ewidencyjnych kierowców na żądania innych urzędów.
  • Współdziałanie z innymi organami (Policja, Sąd, Prokuratura) w zakresie uprawnień do kierowania pojazdami.
  • Wydawanie decyzji o zwrocie zatrzymanego prawa jazdy po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego zatrzymanie.
  • Wydawanie zaświadczeń na żądanie stron w sprawach należących do kompetencji Referatu.
  • Wydawanie decyzji dotyczących uchylenia decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu na wniosek organu właściwego dłużnika, gdy ustanie przyczyna zatrzymania prawa jazdy.
  1. Do zadań Referatu Transportu należy:
  • Dokonywanie wpisu przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów i wydawanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie takiego wpisu.
  • Przeprowadzanie kontroli Stacji Kontroli Pojazdów oraz sprawowanie nadzoru nad przeprowadzaniem badań technicznych a w szczególności kontrolowanie w zakresie:
  • spełniania przez przedsiębiorców wymogów określonych obowiązującymi przepisami,
  • prawidłowości wykonywania badań technicznych,
  • prawidłowego prowadzenia wymaganej dokumentacji.
  • Wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę stacji kontroli pojazdów
    i skreślanie przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej.
  • Wydawanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych pojazdów.
  • Cofanie diagnostom uprawnień do wykonywania badań technicznych pojazdów.
  • Dokonywanie wpisu przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców i wydawanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie takiego wpisu.
  • Prowadzenie ewidencji innych podmiotów prowadzących szkolenie osób ubiegających się
    o uprawnienie do kierowania pojazdami.
  • Wydawanie przedsiębiorcom prowadzącym ośrodek szkolenia kierowców, poświadczenia potwierdzającego spełnianie dodatkowych wymagań w zakresie prawa jazdy kategorii
    A, B, C lub D.
  • Sprawowanie nadzoru nad szkoleniem prowadzonym przez ośrodki szkolenia kierowców
    w tym przeprowadzanie kontroli dokumentacji i działalności związanej ze szkoleniem.
  • Wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę ośrodka szkolenia kierowców i skreślanie przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej.
  • Występowanie z wnioskiem do Przewodniczącego Komisji Wojewody Małopolskiego
    o wyznaczenie terminu egzaminu dla kandydatów na instruktorów/wykładowców i instruktorów/wykładowców nauki jazdy.
  • Dokonywanie wpisu osoby do ewidencji instruktorów lub wykładowców nauki jazdy.
  • Skreślanie instruktora lub wykładowcy nauki jazdy z ewidencji.
  • Prowadzenie spraw związanych z udzieleniem, odmową udzielenia, zmianą lub cofnięciem licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym lub pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą.
  • Prowadzenie spraw związanych z udzieleniem, odmową udzielenia, zmianą lub cofnięciem licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
  • Prowadzenie spraw związanych z udzieleniem, odmową udzielenia, zmianą oraz zawieszeniem lub cofnięciem zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.
  • Prowadzenie spraw związanych z wydaniem, odmową wydania, zmianą lub cofnięciem zezwolenia na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób.
  • Prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem wydania lub zmiany zezwoleń na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób na liniach komunikacyjnych wykraczających poza obszar powiatu olkuskiego, jednakże nie wykraczających poza obszar województwa małopolskiego.
  • Prowadzenie spraw związanych z wydaniem, odmową wydania lub zmianą zaświadczenia potwierdzającego zgłoszenie przez przedsiębiorcę prowadzenia przewozów drogowych na potrzeby własne.
  • Przeprowadzanie kontroli przedsiębiorców wykonujących transport drogowy.
  • Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem i przechowywaniem na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg przebiegających na obszarze Powiatu Olkuskiego.
  • Prowadzenie spraw związanych z występowaniem do sądu z wnioskiem
    o orzeczenie przepadku pojazdu na rzecz powiatu.
  • Przekazywanie informacji do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  1. Do zadań Zamiejscowego Referatu Rejestracji Pojazdów w Wolbromiu należy:
  • Rejestracja pojazdów na wniosek właściciela poprzez wydawanie tablic rejestracyjnych, pozwolenia czasowego, dowodu rejestracyjnego oraz decyzji o rejestracji pojazdu.
  • Czasowa rejestracja pojazdów na wniosek właściciela celem dokonania badania technicznego lub naprawy pojazdu poprzez wydanie tymczasowych tablic rejestracyjnych oraz pozwolenia czasowego.
  • Czasowa rejestracja pojazdów na wniosek właściciela celem przejazdu pojazdu z miejsca jego zakupu lub odbioru na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej poprzez wydanie tymczasowych tablic rejestracyjnych oraz pozwolenia czasowego.
  • Czasowa rejestracja pojazdów na wniosek właściciela celem wywozu pojazdu za granicę poprzez wydanie tymczasowych tablic rejestracyjnych oraz pozwolenia czasowego.
  • Przyjmowanie zawiadomień o zbyciu, nabyciu pojazdu oraz o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
  • Wyrejestrowanie pojazdu na stałe na wniosek właściciela.
  • Wyrejestrowanie pojazdu na stałe z urzędu.
  • Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu na wniosek właściciela poprzez wydanie decyzji.
  • Przywracanie do ruchu pojazdu po czasowym wycofaniu.
  • Wydawanie, w drodze decyzji, zgody na nadanie i wybicie numerów na nadwoziu, podwoziu pojazdu oraz wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej.
  • Wydawanie decyzji administracyjnej w zakresie odmowy, umorzenia rejestracji, uchylenia decyzji o rejestracji.
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przekroczenia terminu rejestracji, zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdu.
  • Zwracanie zatrzymanych elektronicznie przez Policję dowodów rejestracyjnych (lub odpowiadających im dokumentów) po ustaniu przyczyny ich zatrzymania.
  • Wpisywanie do dowodu rejestracyjnego pojazdu rejestrowanego po raz pierwszy terminu badania technicznego.
  • Wydawanie kart pojazdu dla pojazdów sprowadzonych z zagranicy.
  • Wydawanie nalepki kontrolnej.
  • Wydawanie wtórnika dowodu rejestracyjnego.
  • Wydawanie wtórnika karty pojazdu.
  • Wydawanie wtórnika tablic rejestracyjnych.
  • Wydawanie wtórnika nalepki kontrolnej.
  • Prowadzenie spraw związanych z wpisem i skreśleniem w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji dotyczących zastawu rejestrowego.
  • Wydawanie zaświadczeń na żądanie strony z akt prowadzonych w sprawach należących do kompetencji Referatu.
  • Potwierdzanie zgodności danych na żądanie innych organów rejestrujących pojazdy oraz skreślanie tych pojazdów z ewidencji.
  • Współdziałanie z innymi organami i instytucjami (Policją, Sądem i Prokuraturą) w zakresie rejestracji pojazdów.

Drukuj