Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami na temat Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Olkuszu.

Sprawdź:


Pamiętaj, że aby skutecznie załatwić swoją sprawę w Starostwie Powiatowym w Olkuszu dokumenty musisz złożyć osobiście lub w formie elektronicznej przez dedykowaną platformę. Nie wysyłaj swoich dokumentów mailem! Zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami na temat metod dostarczania dokumentów do Starostwa Powiatowego w Olkuszu.


Wydział Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Olkuszu

Lokalizacja: 32-300 Olkusz, ul. Mickiewicza 2, (poziom II), pokój: 305, 306
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Dyrektor Wydziału

Agnieszka Dziurowicz

tel.: 32 647 67 11 

zakres obowiązków:

  •  kieruje pracą wydziału

Z-ca Dyrektora Wydziału

Katarzyna Kazibut

tel.: 32 647 67 11 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków:  

  • sprawy z zakresu gospodarowania zasobem nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu (zbywanie, dzierżawa, najem, użyczenie, oddawanie w trwały zarząd)
  • sprawy z zakresu użytkowania wieczystego majątku Skarbu Państwa i Powiatu
  • postępowania wywłaszczeniowe i odszkodowawcze
  • postępowania z zakresu zwrotów wywłaszczonych nieruchomości

Pracownicy Wydziału

Beata Barczyk

tel.: 32 647 66 80 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • postępowania odszkodowawcze z tytułu utracenia własności nieruchomości
  • postępowania w sprawach przyznania na własność działek osobom, które przekazały gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę

Barbara Dróżdż

tel.: 32 647 66 80
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów
  • postępowania w sprawach przyznania na własność działek osobom, które przekazały gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę
  • sprawy dotyczące wspólnot gruntowych

Anna Rosół

tel.: 32 647 67 10
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków: 

  • postępowania w celu ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości
  • sprawy dotyczące udostępniania nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu na realizację celów inwestycyjnych

Szczegółowy zakres działania Wydziału Gospodarki Nieruchomościami

  • Gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa w tym:
    • zbywanie,
    • nabywanie,
    • zamiana,
    • oddawanie w użytkowanie wieczyste,
    • oddawanie w trwały zarząd,
    • oddawanie w najem,
    • oddawanie w dzierżawę,
    • oddawanie w użyczenie,
    • wykonywanie innych zadań związanych z gospodarką nieruchomościami.
  • Gospodarowanie nieruchomościami Powiatu w tym:
    • zbywanie,
    • nabywanie,
    • zamiana,
    • oddawanie w użytkowanie wieczyste,
    • oddawanie w trwały zarząd,
    • oddawanie w najem,
    • oddawanie w dzierżawę,
    • oddawanie w użyczenie,
    • wykonywanie innych zadań związanych z gospodarką nieruchomościami,
    • występowanie do wojewody z wnioskami o stwierdzenie nabycia mienia przez Powiat.
  • Prowadzenie postępowań wywłaszczeniowych i odszkodowawczych.
  • Prowadzenie postępowań z zakresu zwrotu wywłaszczonych nieruchomości.
  • Prowadzenie postępowań odszkodowawczych z tytułu zajęcia nieruchomości pod drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne.
  • Prowadzenie postępowań odszkodowawczych za nieruchomości zajęte pod linie kolejowe.
  • Prowadzenie postępowań mających na celu ograniczenie korzystania z nieruchomości.
  • Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach Skarbu Państwa.
  • Prowadzenie postępowań z zakresu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
  • Prowadzenie ewidencji majątku Skarbu Państwa i Powiatu.
  • Regulacja stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu.
  • Prowadzenie postępowań zgodnie z przepisami ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych.
  • Prowadzenie postępowań zmierzających do ujawnienia w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego.
  • Prowadzenie postępowań w sprawach przyznawania na własność działek osobom, które przekazały gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę.
  • Prowadzenie postępowań w sprawach przyznawania na własność działek osobom, które przekazały gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę.
  • Prowadzenie postępowań mających na celu scalanie i wymianę gruntów.
  • Przekazywanie w zarząd Lasów Państwowych (nadleśnictw) gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego lub w decyzjach o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
  • Przekazywanie w zarząd organom wojskowym na cele obronności i bezpieczeństwa państwa gruntów Skarbu Państwa.
  • Uzgadnianie na wniosek dowódcy jednostki wojskowej wprowadzenia zakazu wstępu na grunty zajęte na zakwaterowanie Sił Zbrojnych lub wykorzystywane na cele obronności i bezpieczeństwa państwa.
  • Zajęcia nieruchomości na zakwaterowanie przejściowe oraz zapewnienie pomieszczeń zastępczych dla mieszkańców ewakuowanych ze strefy bezpieczeństwa.
  • Prowadzenie postępowań związanych z zamianami nieruchomości z zasobu Skarbu Państwa – Agencji Mienia Wojskowego z nieruchomościami z zasobu Skarbu Państwa.

 


Drukuj