Zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami na temat Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Olkuszu.
Sprawdź:
- dane kontaktowe wydziału
- dane kontaktowe i zakresy obowiązków
- jakie sprawy załatwisz wydziale
Pamiętaj, że aby skutecznie załatwić swoją sprawę w Starostwie Powiatowym w Olkuszu dokumenty musisz złożyć osobiście lub w formie elektronicznej przez dedykowaną platformę. Nie wysyłaj swoich dokumentów mailem! Zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami na temat metod dostarczania dokumentów do Starostwa Powiatowego w Olkuszu.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Olkuszu
Lokalizacja: 32-300 Olkusz, ul. Mickiewicza 2, (poziom II), pokój: 305, 306
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dyrektor Wydziału
Agnieszka Dziurowicz
tel.: 32 647 67 11
zakres obowiązków:
- kieruje pracą wydziału
Z-ca Dyrektora Wydziału
Katarzyna Kazibut
tel.: 32 647 67 11
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- sprawy z zakresu gospodarowania zasobem nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu (zbywanie, dzierżawa, najem, użyczenie, oddawanie w trwały zarząd)
- sprawy z zakresu użytkowania wieczystego majątku Skarbu Państwa i Powiatu
- postępowania wywłaszczeniowe i odszkodowawcze
- postępowania z zakresu zwrotów wywłaszczonych nieruchomości
Pracownicy Wydziału
Barbara Dróżdż
tel.: 32 647 66 80
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów
- postępowania w sprawach przyznania na własność działek osobom, które przekazały gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę
- sprawy dotyczące wspólnot gruntowych
Anna Rosół
tel.: 32 647 67 10
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- postępowania w celu ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości
- sprawy dotyczące udostępniania nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu na realizację celów inwestycyjnych
Szczegółowy zakres działania Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
- Gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa w tym:
- zbywanie,
- nabywanie,
- zamiana,
- oddawanie w użytkowanie wieczyste,
- oddawanie w trwały zarząd,
- oddawanie w najem,
- oddawanie w dzierżawę,
- oddawanie w użyczenie,
- wykonywanie innych zadań związanych z gospodarką nieruchomościami.
- Gospodarowanie nieruchomościami Powiatu w tym:
- zbywanie,
- nabywanie,
- zamiana,
- oddawanie w użytkowanie wieczyste,
- oddawanie w trwały zarząd,
- oddawanie w najem,
- oddawanie w dzierżawę,
- oddawanie w użyczenie,
- wykonywanie innych zadań związanych z gospodarką nieruchomościami,
- występowanie do wojewody z wnioskami o stwierdzenie nabycia mienia przez Powiat.
- Prowadzenie postępowań wywłaszczeniowych i odszkodowawczych.
- Prowadzenie postępowań z zakresu zwrotu wywłaszczonych nieruchomości.
- Prowadzenie postępowań odszkodowawczych z tytułu zajęcia nieruchomości pod drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne.
- Prowadzenie postępowań odszkodowawczych za nieruchomości zajęte pod linie kolejowe.
- Prowadzenie postępowań mających na celu ograniczenie korzystania z nieruchomości.
- Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach Skarbu Państwa.
- Prowadzenie postępowań z zakresu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
- Prowadzenie ewidencji majątku Skarbu Państwa i Powiatu.
- Regulacja stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu.
- Prowadzenie postępowań zgodnie z przepisami ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych.
- Prowadzenie postępowań zmierzających do ujawnienia w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego.
- Prowadzenie postępowań w sprawach przyznawania na własność działek osobom, które przekazały gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę.
- Prowadzenie postępowań w sprawach przyznawania na własność działek osobom, które przekazały gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę.
- Prowadzenie postępowań mających na celu scalanie i wymianę gruntów.
- Przekazywanie w zarząd Lasów Państwowych (nadleśnictw) gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego lub w decyzjach o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
- Przekazywanie w zarząd organom wojskowym na cele obronności i bezpieczeństwa państwa gruntów Skarbu Państwa.
- Uzgadnianie na wniosek dowódcy jednostki wojskowej wprowadzenia zakazu wstępu na grunty zajęte na zakwaterowanie Sił Zbrojnych lub wykorzystywane na cele obronności i bezpieczeństwa państwa.
- Zajęcia nieruchomości na zakwaterowanie przejściowe oraz zapewnienie pomieszczeń zastępczych dla mieszkańców ewakuowanych ze strefy bezpieczeństwa.
- Prowadzenie postępowań związanych z zamianami nieruchomości z zasobu Skarbu Państwa – Agencji Mienia Wojskowego z nieruchomościami z zasobu Skarbu Państwa.